Komorkowa siec Orange udostepnia nowa usluge, umozliwiajaca realizacje polaczen na koszt innego klienta Orange. Serwis "Rozmowa na Koszt Odbiorcy" jest dostepny dla wszystkich klientow bez koniecznosci aktywacji.
Usluga "Rozmowa na Koszt Odbiorcy" w Orange pozwala na przeniesienie oplaty za polaczenie na odbiorce, za jego zgoda. W ten sposob kazdy klient w Orange, nawet osoby, ktore z jakichkolwiek powodow nie moga dzwonic i SMS-owac (np. maja zablokowane polaczenia wychodzace lub skonczyly im sie srodki na koncie), otrzymuja teraz mozliwosc skontaktowania sie z bliskimi.

Klient Orange, bez wzgledu na wykorzystywana oferte, moze zamowic rozmowe na koszt odbiorcy. Odbiorca wskazany w zamowieniu jest informowany o numerze zamawiajacego i stawce w usludze oraz pytany o zgode na przyjecie rozmowy na swoj koszt. Bez takiej zgody polaczenie nie dojdzie do skutku.

Istnieja cztery sposoby zamawiania Rozmow na Koszt Odbiorcy w Orange: Numer odbiorcy z prefixem *550 (nalezy poprzedzic numer odbiorcy sekwencja *550 np. *550501501501); SMS pod numer 550 (nalezy wyslac SMS pod numer 550 w tresci wpisujac dziewieciocyfrowy numer odbiorcy polaczenia); Polaczenie z nr *550 (nalezy zadzwonic pod numer *550, w odpowiedzi na zapytanie lektora nalezy wybrac z klawiatury numer odbiorcy zatwierdzajac go #) lub za pomoca kodu *111*numer odbiorcy#.

Zamawianie takich rozmow jest zawsze bezplatne. Oplata obejmuje tylko bezposrednie polaczenie miedzy zamawiajacym a odbiorca (bez komunikatow lektora, czasu oczekiwania itp.) i obciaza w calosci rachunek tego drugiego. Stawka za polaczenia zamawiane z Polski wynosi 75 groszy brutto, niezaleznie od planu taryfowego i oferty, z ktorych korzystaja obie strony.

Rozmowe na koszt odbiorcy mozna zamowic takze przebywajac zagranica. Wowczas nalezy skorzystac z kodu *111*numer odbiorcy#. Zlecenie takze bedzie bezplatne, ale za sama rozmowe odbiorca zaplaci wedlug stawek, zaleznie od kraju, z ktorego rozmowa jest zamawiana (ceny od 3,25 zl do 5,75 zl za minute polaczenia.

Gdy odbiorca ma wylaczony telefon lub wlasnie prowadzi inna rozmowe, przebywa poza zasiegiem, albo nie odbiera telefonu, zamawiajacy otrzyma informacje, ze polaczenie nie moze zostac zrealizowane w danym momencie. System bedzie ponawial probe nawiazania kontaktu z numerem podanym w zamowieniu jeszcze trzykrotnie w ciagu 30 minut.