Firma Google, ktora w ubieglym roku nabyla serwis YouTube, oswiadczyla ze internet nie zostal stworzony do ogladania telewizji. Google nawet ostrzegl firmy, ktore uwazaja, ze moga dystrybuowac swoje programy i filmy na swiatowa skale w wysokiej jakosci poprzez internet.

„Infrastruktura sieci, a nawet infrastruktura Google nie jest stopniowana. Nie zaoferuje ona jakosci serwisu jakiej oczekuja konsumenci” – powiedzial Vincent Dureau, dyrektor ds. technologii TV w Google podczas Cable Europe Congress.

W zamian Google zaoferowalo wspolna prace z operatorami kablowymi. Praca ta mialaby zmierzac do polaczenia technologii wyszukiwawczych Google z wysokiej jakosci dostarczaniem programow przez operatorow kablowych.

Operatorzy kablowi obawiaja sie, ze firmy internetowe beda staraly sie im odebrac lukratywny biznes telewizyjny. Wedlug nich internet jako calosc jest dobrodziejstwem. Dla nich dostarczanie szerokopasmowego internetu do domow i malych przedsiebiorstw jest jednym z najbardziej dochodowych segmentow. Potrzebne sa jednak spore inwestycje w infrastrukture, aby sprostac szybkiemu wzrostowi wymiany plikow i sciagania wideo przez internet.

Ilosc danych jakie zawiera godzinny film wideo jest w przyblizeniu rowna ilosci danych przesylanych droga mailowa w ciagu roku.

„Wiekszosc ruchu IP obejmuje wymiane plikow p2p, a wiekszosc tych plikow to wideo. Kazdego roku musimy sporo inwestowac aby nadazyc za oczekiwaniami uzytkownikow, ktore tak naprawde zmniejszyly sie” – powiedzial Richard Alden, dyrektor naczelny hiszpanskiego operatora kablowego ONO.

Grupa badawcza Gartner szacuje, ze 60 procent ruchu internetowego to ruch p2p, w wiekszosci pochodzacy od uzytkownikow wymieniajacych sie filmami wideo i programami telewizyjnymi w wybranych grupach uzytkownikow i sieci BitTorrent.

Doradcy finansowi chwala przemysl telewizji kablowych, gdyz w przeciwienstwie do wielkich operatorow telekomunikacyjnych rozwija sie i jest bardziej skuteczny kapitalowo i bardziej dochodowy.
zrodlo:wirtualnemedia