Miedzynarodowa firma badawcza Strategy-Analytics przedstawila dzisiaj w Londynie prognozy na temat szybkiego wzrostu sprzedazy telewizorow plasko-ekranowych, przystosowanych do wyswietlania obrazu w wysokiej rozdzielczosci (HDTV), ktore do 2012 r. bedzie posiadac blisko 70% Europejczykow.Wedlug firmy badawczej juz widac znaczny wzrost popytu na rynku - w tym roku sprzedaz telewizorow plasko-ekranowych wzrosla o 158% i tylko w I kwartale wyniosla 28,1 mln. sprzedanych modeli.

Strategy-Analytics przekonuje, iz tak duzy wzrost sprzedazy bedzie sie utrzymywal przez kilka lat przede wszystkim ze wzgledu na szybki rozwoj technik, wykorzystujacych transmisje w wysokiej rozdzielczosci, m.in. platformy cyfrowe, ktore rozszerzaja swoje oferty programowe o kanaly HD, a takze producenci sprzetu video, ktorzy wprowadzili niedawno na rynek odtwarzacze HD-DVD i Blue-ray.