Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, statystyczny Polak poswiecil na ogladanie telewizji (od soboty do poniedzialku) srednio 5 godzin i 20 minut dziennie (rok temu - 5 godzin i 3 minuty). Najliczniej ogladana telewizja byla, podobnie jak rok temu, Jedynka, ktorej udzial w rynku wyniosl 22,71 proc. (spadek z 24,67 proc. w ub.r.). Drugi byl Polsat - 20,17 proc. udzialu w rynku (wzrost z 16 proc.). Dwojka miala zas 19,11 proc. (spadek z 22,11 proc.), a TVN 17,46 proc. (wzrost z 17,26 proc.) udzialu w rynku.Najpopularniejszy byl, podobnie jak rok temu, serial ”M jak milosc” w TVP 2, ktory w poniedzialek 9 kwietnia zgromadzil 8,8 mln widzow. Na drugim miejscu znalazl sie polski film ”Zrobmy sobie wnuka” (Polsat, 9 kwietnia; 6,3 mln widzow), a na trzecim serial ”Na dobre i na zle” (TVP 2 - 8 kwietnia; 5,5 mln widzow).


Glowny serwis informacyjny Jedynki ogladalo w marcu srednio 5,45 mln widzow – o 188 tys. mniej niz przed rokiem. Program mial 35,40 proc. udzialu w rynku. Drugi w rankingu ”Teleexpress” TVP 1 stracil w marcu 0,5 mln widzow i mial ich 4,74 mln (45,82 proc. udzialu w rynku). ”Fakty” przyciagnely 4,37 mln osob – 182 tys. wiecej niz rok temu – i mialy 30,24 proc. udzialu w rynku, natomiast widownia ”Wydarzen” Polsatu spadla o 173 tys. i wyniosla 2,92 mln osob (20,75 proc. udzialu w rynku). Najmniej widzow gromadzila ”Panorama” TVP 2: wydanie o 18.45 mialo ich 2 mln, o 410 tys. osob mniej niz przed rokiem (14,60 proc. udzialu w rynku), a o 22 – 1,93 mln, o 258 tys. mniej (15,29 proc. udzialu w rynku).


Sluchalnosc Programu I Polskiego Radia po raz pierwszy w historii spadla ponizej 13 proc., dajac wynik o 2 proc. gorszy niz rok wczesniej. W pierwszym kwartale w porownaniu z ubieglym rokiem zyskaly RMF FM, Radio Zet i Program III – wynika z najnowszych badan Radio Track, realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.
W pierwszym kwartale br. najwyzsze udzialy w rynku ogolnopolskim (target: wszyscy, 15+) mialo RMF FM, ktore osiagnelo wynik 22,4 proc. (w tym okresie ub.r. – 21,4 proc.). Radio Zet mialo 19,2 proc. udzialow (18,8 proc.), a Jedynka – 12,9 proc. (14,9 proc.). Na kolejnych miejscach znajduja sie Trojka - 6,6 proc. (6,1 proc.), Radio Maryja – 2,2 proc. (2,5 proc.), Program II – 0,7 proc. (0,7 proc.) i Radio Bis – 0,3 proc. (0,7 proc.).


Polsat Sport w stosunku do lutego br. (14,4 mln zl) podwoil w marcu swoje wplywy reklamowe, osiagajac wynik 30,6 mln zl (dane cennikowe netto, bez rabatow). Na drugiej pozycji znalazl sie kanal informacyjny TVN 24 z wplywami na poziomie 13,5 mln zl (w lutym: 11,7 mln zl). Kolejne miejsca zajely: MTV Polska – 12,1 mln zl (7,5 mln zl), AXN – 11,9 mln zl (15,2 mln zl) i Viva Polska – 9,4 mln zl (7,2 mln zl). Dane: AGB Nielsen Media Research. W marcu br. wsrod glownych programow informacyjnych wzrostem widowni mogly sie pochwalic tylko "Fakty" TVN-u. Liderem pozostaly jednak "Wiadomosci" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

ÂŹrodlo: press