Amerykanski koncern NBC Universal chce uruchomic 20 kanalow telewizyjnych w Europie, Azji i Ameryce Poludniowej. Jednym z krajow bedzie Polska - pisze "Gazeta Wyborcza".Zdaniem dziennika w ten sposob gigant, do ktorego nalezy stacja NBC w ciagu najblizszych 2-3 lat chce zwiekszyc przychody swego dzialu telewizyjnego.

Do tej pory koncern udostepnial swoje kanaly jedynie na duzych rozwinietych rynkach, jak np. Wielka Brytania, Francja czy Niemcy. Teraz jednak ma to sie zmienic i jeszcze tym roku taki kanaly jak Sci-Fi, 13th Street oraz Studio Universal moga wystartowac m.in. w Czechach, Polsce, na Wegrzech, w Rosji oraz Indiach.

"To realizacja nowej strategii giganta. Jeff Zucker, ktory w lutym tego roku zasiadl w fotelu prezesa NBC Universal, od razu zapowiedzial, ze chce wprowadzic firme na sciezke ekspansji zagranicznej" - czytamy w "Gazecie Wyborczej".