Platny kanal filmowy AXN dostepny w sieciach kablowych i platformach cyfrowych zmienil system emisji blokow reklamowych. Wzorem innych kanalow tematycznych, nadawca zaczal nadawac spoty takze podczas emisji filmow- i nie zamierza tego zmieniac, mimo skarg abonentow.
Modyfikacje sa wynikiem "zakonczenia przez stacje prac zwiazanych z dostosowaniem ramowki do potrzeb widzow". Zdaniem przedstawicieli kanalu, funkcjonujacy obecnie system jest przyjazny dla odbiorcow- zapewne kazdy lubi miec krotka przerwe na reklame co kwadrans. Telewizja wyklucza powrot do poprzedniego modelu emisji spotow reklamowych, kiedy byly one nadawane wylacznie miedzy audycjami.

- Reklamy sa nieodlacznym elementem platnych kanalow tematycznych - i tak tez zostanie w przyszlosci. Obecnie emitujemy dwa krotkie bloki reklamowe- uslyszelismy w biurze prasowym stacji. Sredni czas trwania bloku podczas nadawania seriali wynosi przeszlo trzy minuty.

Za dostep do kanalow AXN sieci kablowe placa nadawcy od kazdego abonenta. Sila rzeczy oplata ta jest wkalkulowana w abonament. Nalezy dodac, ze wiele sieci kablowych nie ma w swojej ofercie AXN glownie ze wzgledu na jego cene.

Abonenci skarza sie na jakosc techniczna kanalow AXN- obraz bardzo czesto jest nieostry (czesc materialow zrodlowych jest dostarczana do tlumaczenia w standardzie NTSC) i wychodza efekty kompresji (tzw. "pikseloza")- szczegolnie widoczne podczas ogladania kanalow na telewizorach LCD, czy tez odbiornikach plazmowych.

Sygnal AXN emitowany jest obecnie z centrum nadawczego HBO w Budapeszcie, a nastepnie retransmitowany z transpondera Cyfrowego Polsatu dla abonentow CP oraz Cyfry Plus. Niestety nadawca najwyrazniej zapomnial o przyjetych standardach i kosztem miejsca w cyfrowym multipleksie Polsatu- nadaje sygnal ponizej standardow przewidzianych w specyfikacji technicznej PAL

Jak widac nadawcom kanalow tematycznych bardziej niz na jakosci oraz zadowoleniu abonentow zalezy na pozyskaniu wieloletnich umow z operatorami kablowymi i platform cyfrowych- a uwagi zglaszane do nich w ogole nie sa brane pod uwage. Szkoda, ze AXN jest tylko przykladem iz praktyka ta nie jest obca branzy telewizyjnej w Polsce....

media.2.pl