4Fun Media: nowy młodzieżowy kanał w 2011


Spółka 4Fun Media, do której należą młodzieżowe stacje satelitarne 4fun.tv i rebel.tv zapowiada, że za pieniądze zarobione na giełdzie planuje uruchomić nowe kanały oraz myśli o przejęciach. 4Fun Media trafi na GPW jeszcze w tym roku. Publiczna subskrypcja planowana jest na połowę października. Sprzedane mają zostać akcje nowej emisji – od 200 do 800 tys., z których spółka początkowo chciała pozyskać ponad 20 mln zł, jednak teraz nastawia się na mniejsze sumy. – To będą skromniejsze, wielomilionowe środki – mówi Ewa Czekała, prezes 4Fun Media.


4Fun Media zdecydowała się wypuścić swoje akcje na Giełdę Papierów Wartościowych, ponieważ chce pozyskać pieniądze na polepszenie wiosennej ramówki, a także ma w planach uruchomienie nowego kanału dla młodzieży w przyszłym roku.

Pomoże to w budowaniu wartości spółki na rynku i pozwoli nam pozyskać środki na nowe formaty w wiosennej ramówce. Pracujemy też nad nowym kanałem dla szerokiej widowni młodzieżowej – chcemy go wprowadzić na rynek w przyszłym roku. Wiele zależy tu oczywiście od sytuacji na rynku dystrybucji, ale myślimy o I połowie przyszłego roku – poinformowała Czekała.

To jednak nie jedyna nowa stacja, jaką firma ma w planach, ponieważ pragnie ona rozbudowywać się jako grupa oferująca programy i kanały dla osób w wieku 16 – 49 lat. – Według prognoz domów mediowych kanały tematyczne to media reklamowe, które będą się teraz intensywnie rozwijały – mówi Czekała.

4Fun Media myśli także o przejęciach. – Jeśli chodzi o akwizycje, orientujemy się głównie na Internet – mówi prezes spółki. Firma w ubiegłym roku zanotowała 3,5 mln zł przychodów przy 3,1 mln zł zysku netto. – Nasze podstawowe wpływy to przychody reklamowe, ale mamy też wpływy z działalności nieinteraktywnej, i to nie tylko tej widocznej na antenie, ale też np. z dystrybucji naszego kontentu w komórkach. Wszystkie te przychody cały czas rosną – dodaje.