Dzięki naszym czytelnikom, którzy są abonentami Cyfrowego Polsatu, dowiedzieliśmy się o poważnych problemach tej platformy z aktywacją kanałów HD w wysokiej rozdzielczości. Problem ten nie dotyczy pojedynczych abonentów, ale większej, trudnej do określenia liczby abonentów Cyfrowego Polsatu i to tych chcących zapłacić za ofertę HD, a nie najniższy pakiet Mini. Po naszych interwencjach Cyfrowy Polsat obiecał, że wszelkie niedogodności ustąpią w połowie marca.

Abonenci byli oburzeni bardzo niepokojącym zachowaniem platformy Cyfrowy Polsat wobec klientów, co do dostępności kanałów HD. Abonenci w/w platformy, którzy płacą rytmicznie od kilkunastu miesięcy i nigdy nie mieli żadnego opóźnienia w płatnościach, nie są w stanie uruchomić kanałów HD w swoich dekoderach, a czasami sytuacja powtarza się co miesiąc, co może być denerwujące.

Cyfrowy Polsat przecież mocno chwali się m.in. w reklamach telewizyjnych dostępem do szerokiej oferty kanałów HD (na razie jest 8 kanałów, ale ostatnio doszedł Filmbox HD).

Zawiedzeni abonenci twierdzą jednak, że to tylko oferta wirtualna, a Cyfrowy Polsat kpi sobie z rozwijania oferty HDTV, bardziej angażując się w bezprzewodowy Internet, który niekoniecznie jest najmocniejszą stroną ...platformy satelitarnej. Inne platformy już dawno "przebiły" ofertę kanałów HD Cyfrowego Polsatu. Przecież telewizja n ma ich już 14, a CYFRA+ 9 kanałów HD, nie mówiąc o operatorach kablowych. Odstaje tu jedynie oferta TP, która na razie pominęła ofertę HD, ale jeśli CP tak będzie się obijał, to TP szybko poprawi swoją ofertę HD.

Część abonentów Cyfrowego Polsatu już od końca czerwca 2009 zgłaszała w BOK Cyfrowego Polsatu chęć uruchomienia kanałów Discovery HD, HBO HD, a ostatnio także nowo uruchomionego National Geographic Wild HD. Zwykle nie obywało się bez kilkunastu rozmów z BOK CP oraz wielu maili - najczęściej bez żadnego efektu. Okazuje się, że najlepsza oferta platformy może być zepsuta i to skutecznie przez nieudolnych i niedoszkolonych konsultantów - pracowników najemnych w Biurach Obsługi Klientów (BOK). Oczywiście nie twierdzimy, że wszyscy konsultanci są nieudolni, ale to co opowiadają konsultanci BOK wszystkich platform w Polsce krążą już kawały, a po opublikowanych w Internecie badaniach na ten temat należałoby się temu zjawisku bliżej przyjrzeć. Bo efekt jest taki, że "olewani" abonenci są tak zdesperowani, że zwykle zmieniają platformę na inną, a sama platforma traci mnóstwo pieniędzy (przy skali 3,2 mln abonentów mogą to być miliony zł). Im bardziej niezauważone przez przełożonych zjawisko pogłębia się, tym większe pieniądze traci platforma.</span>

W Cyfrowym Polsacie każdy konsultant zapewniał że, aby odbierać kanały HD należy podpisać "specjalne porozumienie na kanały HD". Niestety nie można tego zrobić u dowolnego dystrybutora Cyfrowego Polsatu. Jedyne wyjście: trzeba czekać na korespondencję z CP, która od końca czerwca 2009 jakoś dziwnie nie nadchodzi, a konsultanci potwierdzają, że od tego czasu mają zapisane takie zgłoszenie. Żeby było śmieszniej, to nie są w stanie wytłumaczyć dlaczego abonent go jeszcze nie otrzymał. Wydaje się, że od czerwca 2009 aż do marca 2010 platforma Cyfrowy Polsat musiała stracić na rzecz innych platform dużo zdenerwowanych abonentów, którzy nie wytrzymali tej biurokracji z porozumieniem na kanały HD.

Jeden z zdesperowanych abonentów Cyfrowego Polsatu skomentował to dość dosadnie:

- Uważam, że sprawa jest bardzo poważna, ponieważ ludzie najzwyczajniej w życiu są okłamywani sloganami dostępu do kanałów HD a w praktyce nie jest to możliwe. Również dostawcy w/w kanałów powinni być zaniepokojeni takimi praktykami ponieważ ilość abonentów w podobnej sytuacji jest bardzo duża.

W odpowiedzi Olga Zomer, rzecznik prasowy spółki Cyfrowy Polsat przekazała redakcji SAT Kuriera:

- Zostały podjęte intensywne prace, mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności ofert na kanały i pakiety HD. Przewidujemy, że wszelkie niedogodności ustąpią w połowie marca. Wtedy też zostaną skierowane do Abonentów niezrealizowane dotychczas umowy. Wszystkich Abonentów, których dotknął ten kłopot serdecznie przepraszamy i zapewniamy, że dołożymy starań, aby podobne sytuacje nie powtórzy się w przyszłości.

Wnioski z tej całej sytuacji:

1. Cyfrowy Polsat powinien zwrócić uwagę na kanały HD, a nie na Internet, bo kiedyś może tego pożałować. A może dałoby się nawet pogodzić HD z Internetem? Tym co nie dostali kanałów HD przez to nieszczęsne porozumienie należałoby zaoferować test Internetu w CP przez pół roku za darmo? Przy czym należałoby zachować następującą kolejność: najpierw kanały HD, a potem Internet.

2. Uruchomienie kanałów HD to powinien być priorytet dla największej platformy w Polsce, a konsultanci BOK CP w "ciemno" powinni je aktywować z 1-miesięczną promocją gratis i ew. kontrolą czy abonent płaci. Jeśli nie płaci, to wiadomo: problem leży po stronie abonent, ale nie platformy, więc Cyfrowy Polsat byłby czysty!

3. Zaskoczeniem jest to, że tak duża platforma jak Cyfrowy Polsat przez ponad pół roku sama nie zauważyła takiego problemu z aktywacją kanałów HD, chyba zapatrzona w świetne wyniki i ten bezprzewodowy Internet.

4. Szkolenie BOK to podstawa!