Emergency 4 to kolejna odslona unikatowej serii gier strategicznych, bedacych polaczeniem klasycznego RTSa z realistyczna symulacja dzialan roznego rodzaju zespolow ratowniczych. W czwartej czesci piastujemy stanowisko szefa fikcyjnej organizacji ratunkowej, w sklad ktorej wchodza wyspecjalizowane grupy zadaniowe – od strazakow, przez ratownikow medycznych, policjantow, a na specach od usterek technicznych konczac. Oprocz standardowych rozwiazan znanych z poprzednich czesci, tworcy wprowadzili szereg unowoczesnien i innowacji.

Bodaj najistotniejszym novum w Emergency 4 jest zwiazanie niemal wszystkich misji „kampanii” (glownego trybu gry) z jednym, tetniacym zyciem miastem, co w efekcie owocuje ciagiem przyczynowo-skutkowym miedzy kolejnymi zadaniami i wynikami naszych dzialan. Firma posiada wlasny budzet i szczegolowy zakres obowiazkow, tylko od gracza zalezy na co przeznaczy w danym miesiacu dostepne srodki oraz jaki bedzie efekt jego poczynan. Sama gra zas toczy sie w czasie rzeczywistym, swiat gry jest w pelni dynamiczny, ulega nieustannym zmianom, zas naszym glownym zajeciem jest baczna obserwacja kolejnych zdarzen oraz podejmowanie odpowiednich decyzji w celu zminimalizowania ilosci ofiar oraz strat w mieniu. Oprocz ratowania ludnosci lokalnej od wszelkiego rodzaju nieszczesc i katastrof, gracz otrzymuje takze zadania w skali miedzynarodowej – wraz z ekipa wyrusza np. zwarta jednostka zadaniowa na mrozna Antarktyde, czy tez formuje i wysyla oddzial specjalistow majacych niesc pomoc na Bliskim Wschodzie, bez przerwy zagrozonym atakami terrorystycznymi. Misje przygotowano ze szczegolna dbaloscia o zroznicowanie, kazde zadanie wymaga wiec indywidualnej analizy oraz zaangazowania konkretnych sluzb, w zaleznosci od rodzaju zagrozenia. Czasami bedzie to zwykla koniecznosc udzielenia komus pomocy medycznej, czasami przytrafi sie samochodowy karambol, innym razem zdarza sie pozary wielkich polaci terenu, powodzie, trzesienia ziemi, a nawet brutalne i bezwzgledne akty terroru. Liczba wszystkich, odgornie przygotowanych przez autorow zadan, siega dwudziestu, co przy olbrzymiej kompleksowosci naszych dzialan i duzym poziomie skomplikowania wiekszosci wydarzen, zapewnia graczowi kilkadziesiat godzin strategicznej, realistycznej rozgrywki.

Zupelna nowoscia w serii Emergency jest przygotowany specjalnie dla czwartej czesci tryb multiplayer, oczywiscie opierajacy sie na zasadzie cooperative. Laczymy wiec swoje sily i wspolnie staramy sie zazegnac wielkiemu niebezpieczenstwu. Do naszej dyspozycji oddano takze nowe zabawki ratownicze – np. awionetka rekonesansowa, gorski smiglowiec ratowniczy czy tez „TransAid”, duzy samolot transportowy, przeznaczony do misji miedzynarodowych. Udoskonalenia nie ominely szaty graficznej, programisci i artysci ze szczegolna pieczolowitoscia koncentrowali sie na przygotowaniu zapierajacych dech w piersiach efektow, np. niezwykle efektownego i realistycznego rozprzestrzeniania sie ognia, wiernego odwzorowania efektow pogodowych, refleksow swiatla czy gry swiatlocieni. Fizyke gry napedza zmodernizowany silnik, zapewniajacy symulacje rzeczywistosci na wysokim poziomie – kazde zawalenie sie mostu czy budowli wyglada inaczej, w zaleznosci od masy obiektu i wykorzystanych w konstrukcji materialow. Z racji na duzy poziom trudnosci i komplikacji gry, programisci ze szczegolna uwaga podeszli do usprawnienia interfejsu uzytkownika i ulatwienia kontroli nad akcja gry, m.in. poprzez poprawienie systemu tzw. micromanagementu, wprowadzenie systemu aktywnej pomocy w czasie gry oraz przygotowanie kompleksowego i rozbudowanego tutoriala, ktory nawet kompletnego laika nauczy tajnikow ratowania zycia i mienia przed roznorakimi niebezpieczenstwami. Wreszcie, gracz ma mozliwosc skorzystania z tzw. Challenge Mode i wyprobowania sie w zupelnie nowym srodowisku.

Kod:
http://5qg5emgild.rapidsafe.de/
haslo:www.opgamez.net