Koniec tv2TYGODNIKA od Cyfrowego Polsatu


W związku z wycofaniem się ze współpracy i ogłoszeniem upadłości przez partnera strategicznego, spółkę Media Marketing Distribution (MMD), Cyfrowy Polsat podjął decyzję o zawieszeniu wydawania magazynu „tv2TYGODNIK” w formie papierowej z początkiem czerwca br. Platforma wprowadzi spersonalizowany elektroniczny przewodnik telewizyjny oraz aplikację z programem TV na urządzenia mobilne.


Po ogłoszeniu upadłości przez firmę MMD odpowiedzialną za produkcję i pozyskiwanie reklamodawców, Cyfrowy Polsat nie widzi aktualnie możliwości dalszego wydawania „tv2TYGODNIKA” w formie papierowej. Jak dotychczas żaden inny podmiot nie podjął się realizacji projektu w takim zakresie.

Decyzję o wstrzymaniu wydawania „tv2TYGODNIKA” podejmowaliśmy z wielkim trudem, zwłaszcza że chęć jego otrzymywania zadeklarowało aż 1,5 miliona naszych Abonentów. Niestety nasz strategiczny partner, spółka MMD, nie wywiązał się z umowy, nie generował oczekiwanych przychodów reklamowych i finalnie ogłosił upadłość. Celem uruchomienia „tv2TYGODNIKA” było zwiększenie satysfakcji abonentów z naszych usług oraz zaproponowanie im narzędzia ułatwiającego korzystanie z oferty platformy. Cyfrowy Polsat nigdy nie dążył do rozwoju działalności na rynku prasowym, dlatego nie widzimy aktualnie możliwości kontynuowania projektu samodzielnie. Zgodnie z naszą długofalową strategią stawiamy na rozwój usług internetowych – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu.

W zrealizowanych badaniach „tv2TYGODNIK” został bardzo dobrze oceniony przez abonentów Cyfrowego Polsatu. Dla ponad 95% stanowił wzbogacenie i dodatkowe uzupełnienie oferty platformy. Czytelnicy docenili nie tylko atrakcyjną treść, ale także przejrzystą i przyjazną formę graficzną. 80% respondentów odebrało pojawienie się tytułu w domu jako wyraz dbałości o klienta. Dla takiego samego odsetka odbiorców „tv2TYGODNIK” stał się jedynym wybieranym przez nich magazynem telewizyjnym. Co ważne, w 65% domów był czytany przez wszystkich członków rodziny.

Tak pochlebne opinie na temat „tv2TYGODNIKA” świadczą o jego dużym potencjale wzrostu. Będziemy pracować nad wznowieniem magazynu w nowym kształcie, co uwarunkowane jest nawiązaniem współpracy z wiarygodnym, rzetelnym i doświadczonym w prowadzeniu tego typu projektów prasowych partnerem – dodaje Dominik Libicki.

Jednocześnie z uwagi na coraz większą popularność urządzeń mobilnych i rosnące zapotrzebowanie na dostęp do usług elektronicznych, Cyfrowy Polsat już w czerwcu br. udostępni swoim klientom spersonalizowany elektroniczny przewodnik po programach dostarczany bezpłatnie na skrzynkę e-mail użytkownika.

Natomiast w drugiej połowie roku uruchomiona zostanie bezpłatna aplikacja z programem telewizyjnym na urządzenia mobilne, takie jak iPhone’y, iPady oraz wszelkiego rodzaju tablety i smartfony.

Obecny serwis internetowy Cyfrowego Polsatu dostępny pod adresem www.cyfrowypolsat.pl oferuje bogaty przewodnik telewizyjny po ponad 350 polskich oraz zagranicznych kanałach telewizyjnych, a co miesiąc odwiedza go ponad milion użytkowników.