Cyfra+ bez agresywnych promocji. Co z Internetem i Ekstraklasą?

Jak już informowalismy, w 2010 roku Canal+ Cyfrowy nie zwiększył liczby abonentów Cyfry+, ale poprawił wyniki finansowe. Canal+ cieszy się także, że ze zmian w strukturze abonentów Cyfry+ na rzecz wyższych, bogatszych pakietów. W tym roku druga pod względem wielkości satelitarna platforma telewizyjna zmienia swoją strategię. Cyfra+ nie będzie walczyła o klienta agresywnymi promocjami, bo klienci zwracający uwagę głównie na cenę nie są lojalni i często zmieniają operatora. Obecnie 1/3 nowych umów Cyfra+ podpisuje z klientami przychodzącymi z innych platform.

Cyfra+ stawia na abonentów, którzy platformę telewizyjną wybierają świadomie przede wszystkim dla oferty programowej, w skład której wchodzi m.in. wysokiej jakości kontent na wyłączność w kanałach premium (jak np. premiery filmowe czy prawa sportowe w Canal+). Dlatego 18 marca 2011 roku wprowadzono nową ofertę, ze stałymi cenami za abonament oraz Canal+ HD w pakietach.

Jest szansa, że Cyfra+ jeszcze w tym roku zaoferuje usługi dostępu do Internetu w pakiecie z telewizją. Szef Canal+ na łamach Gazety Wyborczej zdradził, że w tej sprawie prowadzone są rozmowy z potencjalnymi partnerami. Dodał jednak, że z badań operatora wynika, iż klienci Cyfrę+ wybierają przede wszystkim dla oferty programowej, bo z dostępu do internetu korzystają u innych operatorów.

W minionym roku Canal+ Cyfrowy przeprowadził ofensywę na rynku praw sportowych przedłużając na wiele lat prawa do pokazywania w Canal+ najsilniejszych na świecie lig piłkarskich: angielskiej, hiszpańskiej i włoskiej, koszykarskiej Euroligi, żużlowego cyklu o Grand Prix i Drużynowego Pucharu Świata, Pucharu Sześciu Narodów w Rugby oraz polskich gal bokserskich.

Wciąż nie wiadomo czy Canal+ uda się przedłużyć prawa do najważniejszego punktu sportowej ramówki, czyli Ekstraklasy. Canal+ zaznacza jednak, że nie będzie przepłacała za prawa do polskiej ligi. - Wciąż rozmawiamy z Ekstraklasą. Jeśli jednak nie przedłużymy praw, będzie to nasza decyzja. Tym razem oczekiwania finansowe drugiej strony są bardzo wysokie - mówi Gazecie Wyborczej szef Canal+ Cyfrowego. Z szacunków operatora wynika, że za dostęp do polskiej piłki jest gotowych płacić około 300 tys. gospodarstw domowych.