CANAL+ Cyfrowy - podsumowanie 2010


CANAL+ Cyfrowy zakończył 2010 rok utrzymując wzrostowy trend wyników finansowych. Wskaźnik EBITDA wyniósł 250 mln zł, przy przychodach 1,369 mld zł. Korzystnie zmienia się struktura portfolio abonentów platformy na rzecz wyższych, bogatszych pakietów. W porównaniu z 2009 rokiem przychody firmy wzrosły o 7 proc. z 1,279 mld zł do 1,369 mld zł, a wskaźnik EBITDA z 244 mln zł do 250 mln zł.


- CANAL+ Cyfrowy jest w zdrowej kondycji finansowej. Nie mamy żadnego zadłużenia; utrzymaliśmy wzrostowy trend wyników finansowych w 2010. To pozwala nam myśleć w kategoriach długofalowego rozwoju i inwestycji. Przede wszystkim w kontent typu premium: więcej emisji w HD i 3D, nowe produkcje własne, najlepszej jakości programy na wyłączność. W 2010 wzmocniliśmy naszą ofertę sportową przedłużając umowy na prawa sportowe do najlepszych piłkarskich lig: angielskiej, hiszpańskiej i włoskiej oraz zrealizowaliśmy pierwszą w Polsce transmisję w 3D - powiedział Jacques Aymar de Roquefeuil – Prezes spółki CANAL+ Cyfrowy.

Nowa strategia CYFRY+ koncentruje się na tym, co wyróżnia platformę na rynku - unikalny zestaw kanałów premium, w tym CANAL+ w jakości HD (CANAL+ HD, CANAL+ Film HD i CANAL+ Sport HD) oraz najbogatszy wybór kanałów tematycznych, w tym własnej produkcji: ale kino!, PLANETE, MiniMini, ZigZap/HYPER, Kuchnia.tv i Domo.tv. 18 marca ruszyła nowa oferta sprzedażowa, CANAL+ HD, usługa CANAL+ NA ŻYCZENIE i nowe strony internetowe CANAL+ i CYFRA+.

- Konsekwentnie wdrażamy nową strategię CYFRY+. Wobec dużego zainteresowania klientów opcjami premium (obecnie ponad 50% portfolio), usługami dodatkowymi (wzrost sprzedaży usługi Multiroom czy VOD) stworzyliśmy nową ofertę, której sprzedaż ruszyła 18 marca. Nowością są pakiety zawierające wszystkie kanały CANAL+, w tym te w jakości HD. Mamy unikalny produkt na rynku i oferujemy go na atrakcyjnych warunkach. Rośnie grupa klientów, dla których kluczowa w procesie wyboru platformy jest relacja ceny do jakości i do nich adresujemy naszą ofertę - dodał de Roquefeuil.

PODSUMOWANIE ROKU 2010

Rok 2010 był dla CANAL+ Cyfrowego okresem intensywnego rozwoju. Spółka wzbogaciła ofertę kanałów CYFRY+ dołączając aż 20 nowych stacji, w tym 5 w wysokiej rozdzielczości. Firma rozwijała również własne kanały premium i tematyczne, zwiększając ich dystrybucję oraz inwestując w zawartość programową. Kanały tematyczne spółki zwiększyły zasięg w sieciach kablowych średnio o 20%.

CANAL+ Cyfrowy przeprowadził ofensywę na rynku praw sportowych przedłużając na wiele lat prawa do pokazywania w CANAL+ najsilniejszych na świecie lig piłkarskich: angielskiej, hiszpańskiej i włoskiej, koszykarskiej Euroligi, żużlowego cyklu o Grand Prix i Drużynowego Pucharu Świata, Pucharu Sześciu Narodów w Rugby oraz polskich gal bokserskich.

W 2010 roku CANAL+ przeprowadził historyczną, pierwszą w Polsce transmisję sportową w technologii 3D. Relacja z meczu Wisły Kraków z Odrą Wodzisław była wyjątkowym przedsięwzięciem produkcyjnym, w którym brał udział 40-osobowy zespół wyposażony m.in. w specjalistyczny wóz transmisyjny i 9 nowoczesnych kamer pracujących w technologii stereoskopowej.

Firma tradycyjnie angażowała się w najbardziej wartościowe koprodukcje filmowe w Polsce i za granicą. W 2010 roku były to m.in. „Essential Killing” Jerzego Skolimowskiego, „Latająca maszyna”– międzynarodowy projekt realizowany w technologii 3D czy „Sponsoring” Małgorzaty Szumowskiej. Najnowszym filmem współfinansowanym przez CANAL+ jest wchodzący wkrótce na ekrany kin „Lęk wysokości” Bartka Konopki.

WYRÓŻNIENIA I NAGRODY 2010

CANAL+ Cyfrowy zdobył w ostatnim roku szereg nagród i wyróżnień. Silną pozycje spółki potwierdza 3. miejsce wśród najbardziej wartościowych przedsiębiorstw medialnych w 7. edycji rankingu „100 najcenniejszych firm w Polsce” przygotowanego przez firmę A.T. Kearney i tygodnik Newsweek Polska.

CANAL+ i CYFRA+ otrzymały tytuły Superbrands Polska w 5. edycji konkursu na najsilniejsze polskie marki przeprowadzonego przez międzynarodową organizację Superbrands. Spółka znalazła się na pierwszym miejscu w kategorii „Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych” w raporcie Poland’s Most Productive Companies. Została również nagrodzona brązową EFFIE 2010 w 11. edycji konkursu efektywności działań komunikacji marketingowej za kampanię CYFRY+ „Gdzie są emocje”.